lørdag, maj 3

Tab og vind med samme sind

Som lovet: Her kommer et par illustrerede ordsprog/talemåder, som jeg har malet.  Nu er jeg meget spændt på om nogen kan gætte hvilke det er?

Det første billede er et ordsprog, som ikke er specielt kendt, dvs. jeg kendte det kun lidt, men kunne så google mig frem til den rette ordlyd. Så hvis du har en idé, kan google måske også hjælpe dig på vej...

Det nederste er en talemåde... jeg tror det er en hel del nemmere at gætte ; )

Kom og gæt med : ) Jeg udlodder 2x2 prints af disse... trækker lod blandt de rigtige besvarelser!

Jeg tror jeg vil trække en vinder næste søndag, det kommer lidt an på om nogen kan gætte det. Ellers lover jeg at komme med en ledetråd i hvert fald ; )

 

8 kommentarer:

  1. Fine billeder. Den første tror jeg ikke jeg kender, men mit gæt på den anden vil være : lige børn leger bedst.

    SvarSlet
  2. På flugt fra alderdommen falder man i lægehænder.

    Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt.

    mine gæt ...

    helle@mody.dk

    Reklame-for-Din-og-Flere-Giveaway-Her

    SvarSlet
  3. Jeg gætter på lige børn leger bedst.
    Mvh helena.engelbrecht@yahoo.dk

    SvarSlet
  4. Tiden læger alle sår

    Lige børn leger bedst…Men de skæve har det sjovere.

    Mvh Eva Vejlstrup// eva_vejlstrup@hotmail.com

    SvarSlet
  5. 1.) venstre halvdel af billedet venter jeg lidt med, fordi jeg mener at have set ordene på papir for nylig, og så det er jo lidt unfair ...., højre halvdel gætter jeg på er 'af skade bliver man klog'
    2.) 'at spille på flere heste' / 'at satse på flere muligheder'

    Søndagshilsen fra
    Inger / pileflet@inger-nielsen.dk

    SvarSlet
  6. HOLD NU OP du har sat mine små grå på overarbejde :-) :-) Jeg elsker den måde din hjerne arbejder (og dét har jeg muligvis sagt før ;-) men det bliver det ikke mindre rigtig af)

    Nå.... Første bille: jeg havde forskellige bud; bla. af skade bliver man klog, men sjældent rig (måske havde manden tomme lommer)

    Men jeg ender med: man skal ikke skræve mere end bukserne kan holde

    2. billede er mit gæt Lige børn leger bedst, men de skæve har det sjovere.

    Glæder mig til at se hvad det rigtige er. PS er helt vild med den du viste igår, med manden der er blevet en halv meter højere

    SvarSlet
  7. Bum bum, der måtte jeg lige på overarbejde... Er kommet frem til at mine gæt må blive:

    Solgte jeg ligklæder, ville folk holde op med at dø – Egyptisk ordsprog.
    At "spille på flere heste" - (eller som de andre gætter på, lige børn leger bedst).

    - Tine.

    SvarSlet
  8. Mon det er tilladt at lægge mere end et bud ind i denne konkurrence?
    Nå, jeg prøver og kan jo kun blive 'dømt ude' og som overskriften lyder 'tab og vind med samme sind'

    Mine slut-gæt er:
    1) Man skal ikke skræve længere en bukserne holder

    2) (her er jeg stadig lidt i tvivl, for det kan jo være så finurligt at du allerede har givet os titlen i din overskrift, da hestene smiler hvad enten de vender op eller ned) men slutbuddet bliver: Hvo intet vover, intet vinder

    Inger

    SvarSlet